זה לא סוד שיותר ויותר אנשים פותחים את הדוא"ל שלהם מהמכשיר הסלולרי, או הטאבלט. השימוש בסמארטפונים וטאבלטים משנה לחלוטין את תרבות השימוש בדואר אלקטרוני, ולכן גם את השיווק באמצעותו.
תיבת הדואר האלקטרוני זמינה בכל עת, בכל שעה ובכל יום, גם בסוף השבוע, מה שאומר שאנשים מקבלים את הדיוורים לאורך כל שעות היממה. האם זה אומר שאין משמעות ליום ולשעה שבה נשלח הדיוור? למעשה, זה מצריך דיוק רב יותר בשליחה בשעה וביום "נכונים".
יש לזכור, כי כמות הדיוורים האלקטרונים והניוזלטרים שכל אחד מקבל היום היא עצומה. לכן, כדאי שהניוזלטר יגיע בזמן שבוא הנמענים שלנו הכי פנויים לקרוא ולעיין בהם.
לאחר שקראנו המון מחקרים וסקרים שנעשו בתחום, אנו עדיין ממליצים על אמצע השבוע, ימים שני, שלישי ורביעי, כימים הטובים ביותר לשליחת ניוזלטר, על מנת להגיע לאחוזי פתיחה מקסימליים. אך השעות יכולות להתגמש, 9:00-11:00 בבוקר, 13:30-16:00 בצהרים.
דבר נוסף שחשוב מאוד לשים לב אליו היא התאמת מבנה הניוזלטר לקריאה בסלולרי ובמכשירים אחרים, או יותר נכון, התאמת הניוזלטר לגדלי מסך משתנים.
מכיוון שרוב הדיוורים האלקטרוניים נפתחים בסלולר או בטאבלט, יש לוודא כי למערכת הדיוור בה משתמשים יש תבניות אשר יודעות להתאים את עצמן באופן אוטומטי לגודל המסך. בשפה המקצועית, נרצה לשלוח דיוור שהוא רספונסיבי, כלומר, מותאם לגודל המסך באופן אוטומטי.
לא כל תבנית ומבנה של ניוזלטר יכולים להיראות טוב בסלולר, או להפוך לתבנית רספונסיבית. מה שקורה בתצוגה בסלולר זה שהדיוור הופך להיות אורכי, לכן, עדיף למקם את האלמנטים מראש בדיוור אחד מתחת לשני, ללא תפריטים צידיים. בנוסף, כדאי שהתבנית מלכתחילה לא תעלה על 600 פיקסל רוחב, וגם התמונות המשולבות בתוך הדיוור כדאי להתאים אותן לגודל המדוייק כפי שהן מופיעות בדיוור.